Η λειτουργία του συστήματος Υγείας στη Δυτική Ελλάδα, τα στοχευμένα έργα που έχουν υλοποιηθεί από την Περιφέρεια, το ετήσιο σχέδιο δράσης σε συνεργασία με φορείς και κυρίως τα σοβαρότατα προβλήματα χρηματοδότησης και στελέχωσης των μονάδων, θα βρεθούν στο επίκεντρο της επόμενης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, μεταξύ άλλων θεμάτων.

Η 12η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016 και ώρα 3 το μεσημέρι στην Πάτρα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβούλιου στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32 και Αμερικής).

 Το πρωί της Κυριακής ένας 50χρονος Ολλανδός στην Κρήτη κάλεσε την Πυροσβεστική ζητώντας βοήθεια.

Όπως ενημέρωσε, βρισκόταν σε περιπατητικό μονοπάτι ανάμεσα σε Μπάλο και Φαλάσαρνα και δεν μπορούσε να συνεχίσει την πεζοπορία του διότι... του είχε φύγει ο πάτος του παπουτσιού!

Η υπηρεσία έστειλε ένα όχημα με δύο υπαλλήλους προκειμένου να τον εντοπίσουν καθώς βρίσκεται 2,5 χιλιόμετρα μέσα στο φαράγγι.

 Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, σε συνεργασία με το «Σπίτι του Μπορούμε», στο πλαίσιο της προσπάθειας στήριξης της τοπικής κοινωνίας εν μέσω κρίσης, διάνειμε πάνω από πέντε τόνους φρούτων (5.200 κιλά) και συγκεκριμένα μπανάνες, σε φορείς των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας που ανταποκρίθηκαν σε σχετική πρόσκληση.

«Στηρίζουμε την τοπική κοινωνία, τις οικογένειες, τους συμπολίτες μας. Είναι υποχρέωση μας να το κάνουμε και θα συνεχίσουμε πάντοτε σε συνεργασία με τις Ιερές Μητροπόλεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τους Δήμους και τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών. Διανύουμε μία πολύ δύσκολη περίοδο και η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους συμπολίτες μας, τα οποία προσπαθούμε να ελαφρύνουμε όσο το δυνατόν μπορούμε» επεσήμανε ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος.
Για τη διανομή η Περιφέρεια συνεργάστηκε με την μη κερδοσκοπική οργάνωση «Σπίτι του Μπορούμε», η οποία έχει δημιουργηθεί με σκοπό τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και την καταπολέμηση του υποσιτισμού στην Ελλάδα και τα φρούτα (μπανανές) είναι δωρεά εταιρείας.

 Δυστυχώς όσες προσπάθειες κι αν έκαναν οι γιατροί, όσες προσευχές κι αν έκαναν οι δικοί του άνθρωποι, ο Αλέξης τους δεν τα κατάφερε!

Όπως πληροφορήθηκε το tempo24.gr, σήμερα το απόγευμα, μετά από σχεδόν ένα μήνα μάχης για τη ζωή του, ο 28χρονος Αλέξης Καλογερόπουλος κατέληξε στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών στο Ρίον.

Ο άτυχος νεαρός είχε τραυματιστεί σοβαρά σε εργατικό ατύχημα που σημειώθηκε στις 2 Ιουνίου σε επιχείρηση της Βιομηχανικής Περιοχής Πατρών.

 Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει το τραγικό δυστύχημα που έχει βυθίσει στο πένθος δύο οικογένειες αλλά και ολόκληρη την Αχαία. Δύο νέους άνδρες που βρήκαν τραγικό θάνατο την ώρα της δουλειάς τους.
Πρόκειται για δύο οδηγούς φορτηγών, τον Αντώνη Μαξούλια (34 ετών) και Δημήτρη Πολυδερόπουλο (42 ετών) οι οποίοι εργάζονταν στην ίδια μεταφορική εταιρία.

Το όχημα του ενός έπαθε, πιθανότατα, βλάβη και ο δεύτερος σταμάτησε να τον βοηθήσει.

Τότε, και ενώ ήταν ανάμεσα στα δυο οχήματα, λύθηκε από άγνωστη αιτία το χειρόφρενο του ενός φορτηγού και αυτό "τσούλησε", με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν ανάμεσα στα δύο βαριά οχήματα.

Χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής για τον απεγκλωβισμό τους. Προανάκριση διενεργεί η τροχαία αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας.

 Πλήθος πολιτών έδωσε αίμα… σώζοντας ζωές

Με μεγάλη επιτυχία και σημαντική ανταπόκριση στις δράσεις των πολιτών σε Πάτρα, Αμαλιάδα, Αγρίνιο, Μεσολόγγι και Πύργο, ολοκληρώθηκε η Εβδομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας «Δώσε αίμα… σώσε Ζωές» που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντικής Αιμοδοσίας (Π.Ο.Σ.Ε.Α) και φορείς.
«Στόχος μας από την πρώτη στιγμή ήταν να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να κάνουμε την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πρότυπο εθελοντικής αιμοδοσίας σε ολόκληρη τη χώρα. Το καταφέρνουμε αυτό με τη συνδρομή και τη συνεργασία των φορέων. Όλοι μαζί κάνουμε μια πράξη αγάπης, δωρίζοντας αίμα, ζωή, χαρά, ελπίδα και αισιοδοξία» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.
Η συμμετοχή των φορέων, των Συλλόγων εθελοντών αιμοδοτών και των Εκπολιτιστικών Συλλόγων ήταν ουσιαστική και σημαντική στην επίτευξη των δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης όπως επίσης και των αιμοληψιών, τόνισε από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος.
Συνολικά στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη την εβδομάδα, προσήλθαν πάνω από 600 άτομα για να προσφέρουν αίμα, από τα οποία 270 κρίθηκαν ότι πληρούσαν τις προϋποθέσεις για αιμοδοσία.

 Τι ακριβώς προβλέπει ο νόμος;

Κάθε καλοκαίρι διαβάζουμε άρθρα με τίτλους «Νόμιμα τα σκυλιά στη θάλασσα» κ.τ.λ
Η αλήθεια είναι πως αν και το υπουργείο Ναυτιλίας είναι αρμόδιο να εκδώσει σχετική εγκύκλιο χρειάζεται πρώτα η σύμφωνη γνώμη των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Υγείας.
Αν και το υπουργείο Ναυτιλίας είναι αρμόδιο να εκδώσει σχετική εγκύκλιο, χρειάζεται πρώτα η σύμφωνη γνώμη των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Υγείας. Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δήλωσε θετικό σε μια τέτοια αλλαγή. Αντίθετα, το υπουργείο Υγείας που είναι αρμόδιο για τη δημόσια υγεία, δεν υποστήριξε μια τέτοια αλλαγή.
Τι ισχύει
O ιδιοκτήτης ενός ζώου, μπορεί να κάνει μαζί με αυτό το μπάνιο του στη θάλασσα σε ερημική παραλία, αλλά εάν εμφανιστεί κάποιος που ενοχληθεί θα πρέπει να κρατήσει το ζώο κοντά του και να το έχει δεμένο σε ασφαλή από απόσταση από τους από τους άλλους λουόμενους.
Ο Γενικός Κανονισμός Λιμένα (άρθρο 230), και η εγκύκλιος Μ.Φ. 2119.4/3/06/16-06-2006 προβλέπουν ότι:
«Το λούσιμο οικόσιτων ζώων στις Ελληνικές θάλασσες

 Σκυθρωπά πρόσωπα, μάτια βουρκωμένα και ένα "γιατί" να πλανάται στο αέρα...Αυτή ήταν η εικόνα που αντίκρυζε κάποιος σήμερα το πρωί στα περισσότερα τραπεζικά υποκαταστήματα της Πάτρας, όπου οι συνταξιούχοι υπέστησαν "ψυχρολουσία" μετά την απομάκρυνση από τα γκισέ ή τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης.

Το "μαχαίρι" της σύνταξης που πήραν σήμερα στα χέρια τους που μέσο όρο κυμάνθηκε στα 200 ευρώ, αποτέλεσε μια ακόμα "τομή" στην πληγωμένη τους αξιοπρέπεια. Όπως δήλωσαν στο tempo24.gr, "Είναι άδικο τώρα στα γεράματα μας να μας τρώνε το ψωμί, τα έχουμε δουλέψει αυτά τα χρήματα, με αυτά υπολογίζουμε να περάσουμε το μήνα μας, να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας, να βοηθήσουμε τα παιδιά και τα εγγόνια μας" και τα μάτια του "πλημμυρίζουν" από συγκίνηση.

Ηλικιωμένη που δούλεψε μια ζωή στον ιδιωτικό τομέα, σήμερα έφυγε με σκυμμένο το κεφάλι από την Τράπεζα, "τι να κάνω με τα 400 ευρώ που πήρα", μας απαντά με απορία..."ούτε τα φάρμακα μου δεν θα μπορέσω να αγοράσω".

 Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου του έτους 2016, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα. 

Α. Τροχαία ατυχήματα
Στη εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 41 τροχαία ατυχήματα έναντι 45 που είχαν συμβεί τον Μάιο του 2015. Ειδικότερα σημειώθηκαν :
· 3 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 7 τον Μάιο του 2015.
· 6 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 6 τον Μάιο του 2015.
· 32 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 32 τον Μάιο του 2015.

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 61 παθόντες έναντι 52 τον Μάιο του 2015:
Ειδικότερα καταγράφηκαν :
· 3 νεκροί έναντι 7 τον Μάιο του 2015.
· 7 σοβαρά τραυματίες όσοι και τον Μάιο του 2015.
· 51 ελαφρά τραυματίες έναντι 38 τον Μάιο του 2015.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
· Υπερβολική ταχύτητα
· Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
· Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
· Παραβίαση προτεραιότητας
· Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας

 Εγκρίθηκε η Πενταμελής Επιτροπή για τη συγκρότηση του νέου Περιφερειακού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας – Ενημέρωση του Σώματος για το βραβείο Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικής Περιφέρειας 2017

Την Πενταμελή Επιτροπή που θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για τη συγκρότηση του νέου Περιφερειακού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ) ενέκρινε κατά τη σημερινή συνεδρίασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, δείχνοντας υψηλό βαθμό ετοιμότητας για την επανεκκίνηση της διαδικασίας ΠΣΕΚ στις περιφέρειες, βάσει του πρόσφατου Νόμου 4386/2016.
«Για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η έρευνα, η τεχνολογική ανάπτυξη και η καινοτομία αποτελούν βασικούς πυλώνες στήριξης και ενίσχυσης της τοπικής επιχειρηματικότητας, του πρωτογενούς τομέα και γενικότερα της περιφερειακής και εθνικής οικονομίας. Και αυτό αποτυπώνεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμά μας 2014-2020, στον Πενταετή Επιχειρησιακό Σχεδιασμό μας, και την Περιφερειακή Στρατηγική μας για την Έξυπνη Εξειδίκευση (RIS3). Είμαστε η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα που δημιούργησε Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ) το 2011. Η πολιτική μας και η πιλοτική αυτή πρωτοβουλία μας έγινε νόμος του κράτους το Δεκέμβριο του 2014 με την έκδοση του Νόμου 4310/2014 που θεσμοθέτησε τα ΠΣΕΚ σε όλες τις Περιφέρειες της Ελλάδας και ο οποίος τροποποιήθηκε με τον προσφάτως ψηφισθέντα Νόμο 4386/2016» ανέφερε κατά την εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Αγγελόπουλος.
Σύμφωνα με το νέο νόμο η Πενταμελής Επιτροπή θα προχωρήσει στην προκήρυξη ανοιχτής πρόσκλησης υποβολής υποψηφιοτήτων για το ΠΣΕΚ Δυτικής Ελλάδας, θα αξιολογήσει τις υποψηφιότητες που θα υποβληθούν και θα καταρτίσει τον τελικό κατάλογο υποψηφίων. Στη συνέχεια το Περιφερειακό Συμβούλιο θα εγκρίνει με απόφασή του την τελική σύνθεση του ΠΣΕΚ.

 Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών με τη συνεργασία του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, συνδιοργανώνουν ημερίδα σχετικά με την Εκτίμηση της Επικινδυνότητας των Κατολισθήσεων και τις Μεθόδους Πρόληψης και Αποτροπής Καταστροφών.

Η ημερίδα θα διοργανωθεί στην Πάτρα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΝΕΟ Πατρών Αθηνών 32 και Αμερικής, Πάτρα) την Τρίτη 21 Ιουνίου 2016 στις 11 π.μ. με την συμμετοχή στελεχών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, των Δήμων της Περιφέρειας που αντιμετωπίζουν προβλήματα με κατολισθήσεις και εκπροσώπων του τεχνικού κόσμου και των αρμόδιων φορέων.
Οι φορείς αυτοί (Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών) είναι μεταξύ των εταίρων Ευρωπαϊκού Έργου «Landslide» (Μοντέλο εκτίμησης επικινδυνότητας κατολισθήσεων για πρόληψη και αποτροπή καταστροφών) και η εφαρμογή του υλοποιείται στην πολύ γνωστή κατολίσθηση της «Παναγοπούλας».
Είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν νέα εργαλεία που εμπεριέχουν στην λειτουργία τους τις νέες επικρατούσες συνθήκες, αξιολογώντας και προβλέποντας κινδύνους κατολισθήσεων, κάτι που είναι προαπαιτούμενο για την ακριβή χαρτογράφηση και αξιολόγηση της επικινδυνότητας και για την αξιόπιστη εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων μείωσής της.
Στο έργο «LANDSLIDE» μέχρι στιγμής έχει αναπτυχθεί ένα μοντέλο «πρόβλεψης» κατολισθήσεων, λαμβάνοντας υπόψη γεωλογικά και μετεωρολογικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενσωματώνοντας προβλέψεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε μεσοπρόθεσμη βάση.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η εφαρμογή του υλοποιείται στην πολύ γνωστή κατολίσθηση της «Παναγοπούλας» εξαιτίας της κρισιμότητάς της για τις οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές αλλά και του σημαντικού επιστημονικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζει. Το μοντέλο θα είναι εφαρμόσιμο και για άλλες περιοχές που κινδυνεύουν από κατολισθήσεις και θα είναι διαθέσιμο μετά την λήξη του έργου στο τέλος του 2016.
Πέραν των ωφελειών στο επίπεδο του σχεδιασμού αποτελεσματικών και αποδοτικών δράσεων πολιτικής προστασίας, το έργο αναμένεται να συνεισφέρει στην ενσωμάτωση των εννοιών πρόληψης και διαχείρισης επικινδυνότητας καθώς και στις διαδικασίες σχεδιασμού αναπτυξιακών δια-τομεακών πολιτικών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Περισσότερα Άρθρα...

nissan-tsioris-qashqai.png


 

Πρωτοσέλιδα